Terugblik op winter wandeling en andere recreanten activiteiten 2018.

In Race

Terugblik Winterwandeling met BBQ zaterdag 8 december 2018

Het regende het gehele weekend pijpenstelen. Maar toen de 52 VOEK recreanten / leden de winterwandeling liepen was het droog. Na ontvangst met koffie en thee bij de kampeerboerderij “de Spochthoorn” in Nijkerk begon de wandeling door de mooie natuur. Eerst een stuk over het weiland naar de Tintelersteeg om vervolgens het bos van Oldenalller door te lopen.  Voor het landhuis een groepsfoto en aan de bosrand op de Diermenseweg een versnapering. Dwars over de Golfbaan en via het oude Kerkenpad weer terug naar de Spochthoorn.

Na 8 km wandelen smaakte het BBQ diner en het bijpassend drankje zeer goed. Dank aan de organisatoren van deze bijzondere en mooie winterwandeling.

Terugblik op andere recreanten activiteiten 2018.

Bij de recreanten (de toerfietsers) is het doel om sportief bezig te zijn, maar ook te genieten van de mooie omgevingen en van elkaar. Gezelligheid staat hoog in het vaandel.

Naast de wekelijkse clubritten worden tal van recreatieve activiteiten ontplooid.

Onderstaand een overzicht van het seizoen 2018 .

Clubdag zaterdag 9 juni 2018.
Een fietstocht door de prachtige Oostvaardersplassen.
Per auto ging het naar Lelystad. Daar stond in restaurant Jan Goos aan de Parkhaven de koffie / thee met gebak klaar. Om 10.30 uur startten de 25 deelnemers de ca. 65 km tocht door de Oostvaardersplassen.
Onderweg in het bos gepicknickt. In de middag het Bezoekerscentrum bekeken en daar een drankje genomen. Bij terugkomst stond bij Restaurant Jan Goos een buffet klaar, dat we afsloten met een heerlijk dessert. Rond 8.00 uur richting Nijkerk al terugkijkende op een mooie dag.

Recreantenweekend 25 en 26 augustus 2018
Dit jaar ging de fietstocht naar Zevenaar met een overnachting in Buitengoed de Panoven. Deelnemer Coen schreef hierover een verslag, klik hier om het te lezen.

Nijkerks Fiets4daagse 10 tot en met 13 september
Het Nijkerkse UVV organiseerde te samen met VOEK en IVN de Eerste Nijkerkse Fiets4daagse. De VOEK zorgde (mede) voor de mooie routes en het uitpijlen hiervan. Uiteraard fietste vele VOEK leden de 4daagse. Voor een terugblik op dit evenement klik hier.

Afsluitend etentje 24 september 2018
Zo als gebruikelijk werd op de laatste maandag in september het fietsseizoen afgesloten. Met 48 VOEK ‘ers zat De Elzenhoeve bom vol. Onder het genot van een drankje werd er heel wat afgepraat, veelal over het afgelopen mooie fietsseizoen. Om !9.00 uur werd het buffet geopend en ging de BBQ aan.