Activiteiten

Het MTB team van VOEK organiseert naast de clubritten op zaterdag en dinsdagavond jaarlijks een paar leuke mountainbike evenementen.

VOEK MTB CLUBRITTEN

De MTB clubritten van de VOEK zijn op zaterdagochtend 09:00 uur en dinsdagavond 19:00 uur in de zomertijd en 18:30 uur in de wintertijd. Startpunt is Business Club Sparta Nijkerk.

Ieder kan zijn of haar initiatief op de VOEK MTB WhatsApp groep kwijt. Via deze app worden afspraken gemaakt om te mountainbiken. Aanmelden kan bij de beheerders van de app groep.

De VOEK MTB opstap middagen zijn in het voorjaar (april/ mei). We vertrekken in liefst meerdere groepen vanaf de Businessclub van Sparta Nijkerk. Aanmelden kan via voekmtb@gmail.com

VOEK MTB SNERT TOCHT

Een zaterdagmiddag in november of december.
Onder leiding van een aantal gidsen wordt er een prachtige route gefietst vanuit de start locatie Business Club Sparta Nijkerk.
De organisatie biedt een drietal routes aan van rond 35, 50 en 60 km
Onderweg geen sportdrank maar een heerlijk winters drankje.
Om de calorieën na afloop weer op peil te brengen wordt er Oudhollandse snert geserveerd met heerlijk roggebroodje.

VOEK MTB NIEUWJAARTOCHT

Altijd de eerste zaterdagmiddag van het nieuwe jaar. Vertrek vanaf de Businessclub van Sparta Nijkerk.
De groep wordt ingedeeld op sterkte. Afstanden zijn 35, 50 en 60 km.
Onderweg een verrassing op een agrarische locatie.
Een geweldig evenement om het jaar sportief te beginnen.

VOEK MTB CLINIC

1 x per jaar, op een zaterdag, kan de techniek worden bijgespijkerd tijdens de VOEK MTB CLINIC.
Onder leiding van een gediplomeerde instructeur komen alle MTB facetten aan bod:
*  Bochten techniek
*  Klimmen
*  Afdalen
*  Springen
*  Remmen
*  …………etc.
Super leuk en tevens heel leerzaam.

KIDZ TOUR

1 x per jaar, op een zaterdagmiddag voor de zomer, wordt de Kidz tour gehouden voor ouders/grootouders met hun (klein) kinderen. Deelname kan vanaf 8-9 jaar. Er wordt gereden met helm en het tempo wordt aangepast. De route verschilt jaarlijks en zal ongeveer 25 kilometer bedragen. De rit zal op een gezellige manier worden afgesloten.
Onder leiding van 2 ervaren bikers wordt er voor en achter de groep gereden.  Super leuk en leerzaam voor jong en oud.

Vertrek vanaf Moeke, Barneveldseweg 98.

Aanmelden kan via voekmtb@gmail.com