Algemeen

Veel VOEK leden zoeken elkaar na het wielerseizoen op om te mountainbiken. Dit in kleine groepjes in verband met het niveau verschil en interesses. Bovendien is het lastig om met een  grote groep in het bos bij elkaar te blijven.

Ook zijn er leden die ook ’s zomers mountainbiken al dan niet naast het wielrennen. Bijv. op maandagavond de MTB en woensdagavond de racefiets.

Het doel  is samen actief en sportief het veld in met respect voor de natuur en de medemens die we onderweg tegenkomen! Hierbij staat het principe ‘samen uit – samen thuis’ voorop, waarbij we ernaar streven dat ieder op zijn/haar eigen tempo kan fietsen. De samenstelling van de groep is dan ook gevarieerd.

Deelname is op eigen risico. VOEK leden zijn verzekerd volgens de NTFU-verzekeringsvoorwaarden.

Deelnemers dienen zelf te zorgen voor een deugdelijke mountainbike en een basisuitrusting (pomp, reserve band, bidon). Bij donker weer is verlichting voor en achter verplicht.
EEN HELM IS VERPLICHT!!

De routes voeren door het buitengebied van o.a. Nijkerk, Voorthuizen Bunschoten, Garderen Ermelo en Putten.
Af en toe wordt de auto gepakt om prachtige routes buiten Nijkerk te rijden. Hierbij proberen we uiteraard zoveel mogelijk te carpoolen.
De afstanden variëren van 30 tot 60 km, afhankelijk van beschikbare tijd, weersomstandigheden, route-gesteldheid en het niveau van de groep(en).

Voor meer informatie vraag op de clubavonden wat de mogelijkheden zijn. Veel leden weten wel wie er ook mountainbiken of stuur een mail naar voekmtb@gmail.com