Verslag van Coen van het recreantenweekend 2018.

Dag 1
Eind augustus vetrokken wij van het sporthal Watergoor in Nijkerk.
Bijna iedereen was op tijd en in regenkleding. Echter voordat wij vertrokken was het weer droog en konden wij in onze rode kleding vertrekken.

Nadat wij Nijkerk achter onze hadden gelaten reden wij richting Kootwijkerbroek Het weer zat ons tot dusver mee. Iedereen was in een goede stemming en had ieder zijn fiets maatje gevonden. Ali en Jannie gingen onze de hele weg voorop aangezien zij de route hadden. Zonder problemen kwamen wij bij onze eerste stop bij café Wessel in Kootwijkerbroek.
Buiten waren de tafels en stoelen nog niet klaar (droog gemaakt) dus mochten wij met zijn alle binnen zitten. Lekker koffie/cappuccino en warme chocolade(?) en appeltaart met slagroom.
Na het tweede kopje was het weer tijd om op de fiets te stappen. O ja wat ik nog even kwijt wil is dat de mannen deze keer goed vertegenwoordig waren ten opzichten van vorig jaar 2017 3 mannen en nu waren wij met zijn vijven.

Vanaf de koffieplek gingen wij richting Veluwe via een mooie route. Na Otterlo kwamen wij langs de Pitstop (Bekende snack stop voor de schrijver/schrijfster van dit stukje) hier sloegen wij links af en na ongeveer 700 meter hadden Ali en Jannie de lunch stop gepland.
Midden in het Gelderse landschap werden de stoeltjes neer gezet of een boomstam op gezocht om lekker rustig de lunch te nuttigen.
Gelukkig scheen het zonnetje nog lekker. Na de lunch gingen wij richting Arnhem. Na een half uurtje werd de lucht steeds dreigender en ja hoor net voor wij bij het openluchtmuseum waren begon het hevig te regenen en te onweren. Er werd unaniem besloten om de regenpakken aan te trekken en onder de bomen te wachten totdat het wat minder zou gaan regenen. Toen wij door Arnhem fietste werd het al weer droog. Helaas had Mini haar regenhoezen nog aan waardoor zij bij een stoplicht met haar hoes bleef haken en lag zij op de vluchtheuvel. Gelukkig kon zij gewoon weer doorfietsen alleen wel zonder regenhoezen.

Hierna gingen wij richting Duiven , bij de Theetuin Hosterpark weer een pauze en na een drankje, de meeste dus geen thee zijn wij weer op de fiets gestapt voor het laatste stukje naar Buitengoed de Panoven in Zevenaar. Nadat Ali en Jannie ons aangemeld hadden werden de sleutels van de lodges uitgedeeld. Alle lodges waren twee persoons dus hoefde ik dit jaar niet met alle mannen op een kamer maar kon ik lekker knus met Plony in een lodge slapen.
Nadat een ieder zijn spulletjes opgeruimd had en eventueel gedoucht had konden wij tot aan het eten nog even rond kijken om en in de Panoven.
Het eten bestond uit een soepje vooraf en een buffet. Er was voor iedereen keuze genoeg. Na het toetje, wat ook weer in buffet vorm was, bleven sommige nog wat natafelen.
De volgende dag zouden wij om stipt 8:30 uur vetrekken en konden wij van af 7:30 ontbijten.

Dag 2
Om 7:00 uur stonden er al verschillende buiten om te gaan ontbijten. Het zonnetje scheen ook alweer dus het beloofde een mooie dag te gaan worden. Na een heerlijk ontbijtje( weer erg goed verzorgd) stond iedereen om 8:30 klaar met de fiets. Om 8:33 volgens mijn Garmin reden wij weg richting het Pannerdens kanaal. Onderweg zijn wij nog een mammoet tegen gekomen .

Nadat wij waren overgestoken met het pontje gingen wij via Huizzen richting Elst waar wij bij het Wapen van Elst een heerlijk kopje koffie kregen met natuurlijk weer een versnapering. Lekker in het zonnetje genoten van het rust moment.

Hierna weer verder via mooie fietspaden en wegen bij Rheden over de brug gingen wij gelijk rechts waar een mooie picknick plaats was om de lunch te gebruiken. Tijdens de lunch gaf Ali nog een modeshow weg.

Na de lunch weer op pad met gelijk een mooi klimmetje. Nadat iedereen zijn maatje weer had gevonden zat het tempo er gelijk weer goed in. En ja na een lunch is er natuurlijk ook weer een koffie pauze want zo gaat dat bij onze geweldige recreantengroep. Bij Café Restaurant de Dennen was er weer een pauze . Iedereen kon een drankje bestellen. Er waren enkele gek op advocaatje met slagroom zijn, dus waarom niet dat bestellen. We moesten toch niet zover meer. De advocaateters zijn te vinden op de foto’s. Voordat we op de fiets stapte werden wij door Ali gewaarschuwd dat het eerste fietspad erg smal was en dat er aan het eind een soort draaihek was waar wij eigenlijk niet met de fiets doorheen konden maar met behulp van de mannen dat wel zou lukken. Ook dit ging goed helaas bleef er een met de jas hangen achter het zadel bij het afstappen. Gelukkig met weinig schade. Hierna konden wij onze tocht weer vervolgen. Aangezien wij redelijk snel gereden hadden werd er nog een kleine tussenstop ingelast zodat wij niet te vroeg bij De Dolle Joncker zouden zijn voor het diner. En wat hebben we geboft met het weer. Net toen wij het restaurant binnen gingen begon het wat te regenen. Na een heerlijk buffet hebben wij van iedereen afscheid genomen en is iedereen weer richting huis gegaan. Wij kunnen terug kijken op een wel zeer geslaagd recreanten weekend. Nogmaals wil ik de drie dames die dit georganiseerd hebben van harte bedanken het was een TOP WEEKEND.
Eén zeer blije mede recreant.