VOEK start nieuwe Start2Bike training op 5 juni.

In Race

Beginnen met racefietsen? Of heb je nog weinig ervaring ermee?  Maak een goede start en doe mee met Start2Bike 2021. Leer de techniek van het racefietsen in 6 lessen, natuurlijk met inachtneming van de Coronaregels.

Al vele jaren organiseert VOEK Toerfietsclub Nijkerk trainingen voor beginnende racefietsers onder de naam  Start2Bike. Dit is het landelijke kennismakingsprogramma van wielersportbond NTFU voor de beginnende fietser. Je hoeft geen ervaren fietser te zijn of over een topconditie te beschikken om deel te nemen aan Start2Bike. Het is juist de bedoeling dat je door de trainingen de techniek van het fietsen eigen maakt.

Het aantal trainingen bij de VOEK is 6, te weten op zaterdag 5, 12,19, 16 juni en 3, 10 juli. Aanvang: 8.30 uur verzamelen bij Profile Ridder Nijkerk. Ontvangst met koffie / thee en cake. (beschikbaar gesteld door Profile Ridder).
Theorie van 8.45 uur tot 9.00 uur. Daarna praktijk training met een of meerdere specifieke thema’s, bijv. over fiets houding, schakelen, remmen, balans houden, afdalen, veiligheid etc. Trainingen worden verzorgd door Gijsbert en Hilco Bast.

De inschrijving voor Start2Bike is nu geopend . Op www.start2bike.nl vind je meer informatie en de mogelijkheid je in te schrijven..
Twijfel je of Start2Bike iets voor jou is? Neem dan contact met op met Gijsbert Bast via de website van de VOEK,

Deel dit bericht met vrienden of bekenden die ook graag gaan wielrennen of door jou op het idee gebracht worden.